Glèisa Parroquiala de Sant Maxim
Glèisa Parroquiala de Sant Maxim
-
Comuna e Valada
LA MARMO - Val Maira
-
Tròba la glèisa
-
Escòuta l'audio
Sentinela del Tres Cents
Lo cloquièr gòtic embè jòlias biforas e auta poncha piramidala de la Parroquiala s’eslança al centre des nombrosas ruaas de la Comuna de La Marmo: documentaa dempuèi lo 1386, ven retruchaa mai qu’un bòt fins al Sèt Cents.
Ental Medioevo la glèisa devia èsser decoraa dempertot sie dedins que fòra: encuèi se son gardaas mec las pinturas a fresc del Tres e Quatre Cents dal cant de manchina, cubèrtas en lo Sieis Cents da un pòrtic.
Aquì se retròbon dui cicles d’artistas de periods difèrents, coma dins la granda figura de Sant Cristòfo, gigant que pòrta Jesùs Pichòt, entè la pintura a fresc del tard Quatre Cents es sobrepausaa a n’aquela del Tres Cents.
Autor del cicle mai recent, dediat a de sants, es, coma se pòl leser ai pè de la pintura, lo pintre Tommaso Biasacci de Busca, actiu a La Marmo en lo 1459. Entre lhi sants rapresentats Sant Gregòri, Sant Maxim dedicatari de la glèisa, Sant Francesc que recèu las estigmatas e, a drecha, Sant Gèrom.
Dedins la navada presenta vòutas a crosièra e doas grandas chapèlas lateralas: sus lhi pè de l’arc de manchina son esculturats una bestia, benlèu un lion, e la data 1479; sus la clau de vòuta pareis lo trigrama de Criste.
Dins la chapèla de manchina, dediaa a la Madòna del Rosari, es presenta una pintura a fresc del Cinq Cents del soldat Sant Julian.
Dins la mesma chapèla es gardat un pichòt autar roman del II sècle, dediat a la Victòria Alaa da Metilius Secundus luèctenent d’August a recòrd d’una victòria di Romans dins lo II sècle d. C..
Lo fònt baptesimal tard romanic remonta al principi del XV sècle; bèla si de mal leser, consideraa la collocacion, sus lhi bòrds son esculturats motius geometrics, fuelhas e figuras umanas coma Adam e Eva, la Madòna embè lo Pichòt e angels, la Crocefission e lhi Evangelistas.
L’autar es en bòsc esculturat e dorat, e la tela, plaçaa aicì en lo 1782, rapresenta Sant Gregòri. La pala del Sufrage rapresenta la Madòna embè lo Pichòt, Sant Jusep, Sant Bernard e lhi espirits del Purgatori: remonta al 1748 e seria òbra de Jusep Domenico Barbetti.